A brit Tornádó gépek Kelet Angliából szálltak fel és háromszor tankoltak meg a levegőben éjszaka, hogy elérjék Líbiát. A légi utántöltésről is a brit légierő VC10-ese és egy 165fs Tristar típusú üzemanyag-szállító gépe gondoskodott. A Tornádók összesen 60 tonna üzemanyagot vettek magukhoz a levegőben. Liam Fox védelmi miniszter rendkívülinek nevezte a Brit Királyi Légierő teljesítményét és külön kiemelte a Tornádó gépek hatékonyságát a líbiai akciókban.
A Panavavia Tornádó gépeket az 1970-es években közösen fejlesztették az európai hatalmak. A gépből eredetileg két változat készült, egy vadászbombázó, illetve egy elfogó vadász, de a britek önállóan kifejlesztettek egy „F” jelzésű Tornádót. Első komoly bevetése az első iraki háború idején volt a Sivatagi Vihar hadműveletben. Jelenleg az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország és Szaúd- Arábia tart hadrendben Tornádó gépeket.