Véget ért az Iveco afrikai kalandja

Június végén Rómába érkezett és ezzel hivatalosan véget ért az Overland 12 expedíció, amelynek résztvevői hat speciális Iveco járművel utazták körbe a határtalan afrikai kontinenst.

A hosszú, nehéz és akadályokkal teli vállalkozás Afrika felfedezése mellett humanitárius célokat tűzött ki maga elé. Az immár híressé vált narancsszínű flotta 50.000 kilométer hosszú, 30 országot átszelő út megtétele után érkezett Rómába.

Az Overland 12 résztvevői két legendás – sok év és sok expedíció után ismét induló – „csőrös” 330.30 ANW 6×6 teherautóval, egy speciálisan felkészített Daily 4×4, egy Trakker 6×6 modellel, valamint két új Iveco terepjáróval tették meg a hatalmas távolságot. A flotta kiválóan vizsgázott az extrém útviszonyok leküzdése során is.

A Beppe Tenti által vezetett expedíció járművei és az egymást 16 fős csapatokban váltó több mint 40 résztvevő átszelte a kontinenst egészen Dél-Afrikáig, majd onnan Közép-Afrikán és Egyiptomon át vezetett az út Rómába. A lenyűgöző és változatos útvonalon rossz útszakaszok és földrajzi akadályok egyaránt előfordultak, ráadásul a kihívást tovább fokozta, hogy ezen területek a környezet, a biztonság és a logisztika szempontjából egyaránt összetettnek bizonyultak.

A sivatagokon, szavannákon és erdőkön keresztül vezető afrikai utak okozta nehézségek mellett az esős évszak korai beköszöntével járó problémák is erősen próbára tették a járművek megbízhatóságát és erejét. Így a tizenkettedik Overland expedíció messze a legnagyobb kihívást jelentő kaland volt, de legalábbis a leglenyűgözőbbnek bizonyult mind közül.

„Az utunk néha olyan erdőkön és falvakon át vezetett, amelyek nem szerepeltek a térképen. Ilyenkor nemcsak az aszfalt hiányát, hanem az esős évszak miatt felduzzadt, különböző mélységű folyókat is le kellett küzdenünk. Néhány kilométer talán szórakoztató lett volna, de az extrém körülmények között megtett, napi 200 kilométer teljesen kimerített bennünket” – mondta Beppe Simonato, az Iveco Customer Service munkatársa, aki sofőrként vett részt az expedícióban.

A kaland szó negatív értelemben is jellemezte az utazást, hiszen a résztvevőknek egy alkalommal a helyi lázadók fegyvereivel is farkasszemet kellett nézniük. A 37. napon a ghánai határt átlépve, Elefántcsontpart északi részén az expedíció tagjait egy lázadókból álló fegyveres csoport rabolta el. Fegyverekkel kényszerítették a csapatot arra, hogy a felkelők táborában éjszakázzanak, ezzel akadályozva útjuk folytatását. Céljuk a pénz és felszerelés megszerzése mellett politikai és társadalmi nézeteik tolmácsolása volt. Végül Beppe Tenti közbenjárása, és az ellenállók vezetőivel folyatatott hosszas tárgyalása sikeresnek bizonyult: az expedíció másnap reggel sértetlenül továbbindulhatott.

Az Overland létrehozói mindig szem előtt tartották a humanitárius célokat, ezért az expedíció során ott segítettek a helyi lakosokon, ahol csak lehetett. Erre a célra egy különlegesen felszerelt Iveco Daily állt rendelkezésükre, amelyben a Pármai Egyetem újraélesztés és elsősegély szakáról érkezett négy orvosa dolgozott váltott műszakban. Útjuk során statisztikai adatokat gyűjtöttek és új ismereteket vezettek be a fejlett távgyógyászat módszereivel. Az orvosoknak lehetősége nyílt számos egészségügyi állomás munkájának segítésére, de legfőképp az anya- és gyermekgondozás támogatására és néhány, az afrikai kontinenst sújtó főbb betegség megelőzésére is.

Az Overland történetének legnehezebb expedícióját a Rai Uno örökítette meg, és a filmet több részben sugározza az olasz televízió.

Forrás: automenedzser.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez