Szimbolikus jelentőségű, hogy a brüsszeli Szépművészeti Palota (Bozar) „Geo-grafikák, Afrika Művészeti Alkotásainak Térképe, Múlt és Jövő” kiállításának elején bemutatott egyik mű Theo Eshetu etiópiai származású művész videomontázsa az axoumi obeliszk visszatéréséről, amit Olaszország még 1937-ben tulajdonított el.
Miközben a nyugati múzeumok dúskálnak a gyarmati időkben begyűjtött alkotásokban, a Bozar és a tervureni Közép-afrikai Királyi Múzeum tizenhét afrikai ország függetlenségének ötvenedik évfordulója kapcsán megragadták az alkalmat, hogy másként gondolkodjanak a kontinens művészi alkotásairól. Kiváló alkalom arra is, hogy számba vegyék a 2010-ben századik születésnapját ünneplő tervureni múzeum gyűjteményének eredetét, továbbá, hogy más felfogásban mutassák be Afrika – tradicionális és kortárs – művészetét, mint eddig.
„Az afrikai művészetet általában gyarmati szemszögből szokták bemutatni. Ezért is szerettük volna afrikai kulturális szereplőknek a projekt vezetését átadni” – magyarázza Nicola Setari, a kiállítás egyik rendezője. A Bozar együtt dolgozik például David Adjaye építésszel. Az 1966-ban Tanzániában, ghánai diplomata apától született David Adjayét generációjának egyik legkiemelkedőbb építészének tartják. Olyannyira, hogy Barack Obama őt bízta meg a washingtoni Afro-Amerikai Kultúra és Történelem Nemzeti Múzeumának megépítésével.