November 12-én szerda reggel indult el az első, természetesen légkondicionált járat a Marina Towers állomásról. Az összesen 11 megállót tartalmazó vonal 10,67 kilométeres, de tervezik a bővítését hat újabb megállóval. A villamos kapcsolódik a 2009-ben megnyílt metróhoz, és ahhoz az egysínű városi vasúthoz is, amely a mesterségesen létesített szigethez, a Palm Jumeriahhoz vezet. A villamos azon a negyeden megy végig, ahol leginkább üzletemberek és turisták fordulnak meg. Egy ománi bankár, aki az első járatról leszállva nyilatkozott az AFP-nek, azt mondta: „Nagyon praktikus, kényelmes és gyors a villamos, és sokkal olcsóbb, mint a taxi”.
Dubaiban már régóta igyekszik a városi vezetés fejleszteni a tömegközlekedést, részben környezetvédelmi, részben kényelmi szempontok alapján. 2020-ban Dubai világkiállítást rendez, ami azt jelenti, hogy naponta 66 ezer turista érkezik majd, szemben a mostani napi 27 ezer látogatóval. A villamoson is van „csak nőknek” kocsi, akárcsak a metrón, és minden szerelvényen vannak különlegesen kényelmes „gold class” fülkék is. Aki arany osztályon akar utazni, annak a 82 dollárcentes alapjegyár kétszeresét kell fizetnie. Mennyibe került az új villamos vonal megépítése és a szerelvények beszerzése? Erről egyelőre nincs hivatalos információ. Annyit lehet tudni, hogy a munkálatok egy részét a Serco brit cég végezte egy 29 millió dolláros szerződés alapján. De a projekt megvalósításában részt vett a francia Alstom és a belga Besix is, a velük között szerződést nem hozták nyilvánosságra.