Habár a melegházasságot továbbra is tiltják Izraelben, de viszont jelentős lépés történt ezen a téren: ezen a héten Gideon Szaár belügyminiszter utasította a bevándorlási hatóságokat, hogy ne tegyenek különbséget az azonos és a különnemű házaspárok között. Ezenfelül elismeri a külföldön törvényesen kötött melegházasságokat és a legfelsőbb bíróság a meleg párokra is kiterjesztette a családjogi törvények hatályát, beleértve az örökösödési és túlélő hozzátartozói ellátásra vonatkozó jogokat.
Az izraeli törvények szerint állampolgárság illeti meg az Izraelbe bevándorló zsidókat és nem zsidó közeli hozzátartozóikat. Ám mint Nicole Maor bevándorlási ügyekre szakosodott izraeli ügyvéd megjegyzi, az utóbbi években néhány esetben zsidók nem zsidó azonos nemű házastársát csak azután honosítottak Izraelben, hogy az érintettek azzal fenyegetőztek, a legfelsőbb bírósághoz fordulnak.”Izrael kapui mostantól, az életmódon alapuló megkülönböztetéstől mentesen, nyitva állnak minden zsidó és a családja előtt” – hangoztatta közleményében a belügyminiszter.
Azonban ez a döntés tovább fogja mélyíteni az a társadalmi szakadékot, amely a zsidó ortodoxok és a szekulárisok között húzódik. A melegek megítélése az egyik legnagyobb konfliktust jelenti a két oldal között, amely miatt – ha nem is sok – de voltak összecsapások és előfordult, hogy a szórakozóhelyek közelében, vagy az utcákon is inzultálták a melegeket. Egy 2009-es felmérés szerint az ultraortodoxok háromnegyede perverznek tekinti a homoszexuálisokat (a világi zsidóknak csak negyede gondolja ezt). A világiak pedig azt kifogásolják, hogy az ultraortodoxok rájuk akarják erőszakolni a vallási normáikat és életformájukat. Azóta ez az arány csak növekedett, s nemcsak a vidéken, hanem olyan nagyvárosokban is, mint Tel-Aviv.
Tel-Aviv a világ egyik ismert melegközpontja, ahol 2005-ben az önkormányzatok anyagi támogatásával meleg központot alapítottak, és az izraeli turisztikai minisztérium marketingkampányában kipában csókolózó férfiakat ábrázoló plakáttal igyekezett a városba csábítani a melegeket. Csakhogy egyre több ultraortodox zsidó költözik a világias nagyvárosokba, és ezáltal a “civilizációs és kultúrharc” szinte mindennapossá vált ezeken a településeken is.