Erdogan nevét viselné az isztambuli légikikötő

Recep Tayyip Erdogan egyik legnagyobb álmát valósították meg az elmúlt hetekben, amikor befejezték és átadták az Isztambul és Ankara közötti gyorsvasutat. Azonban nem ez az egyetlen Erdogan-féle “gigaprojekt” az országban: ott van az isztambuli légikikötő megépítése is, amelyet úgy tűnik, hogy magáról a miniszterelnökről fognak elnevezni.

Törökország a stabilitás útján jár. A növekedés folytatódik, versenyképességük emelkedik, s igazi megkerülhetetlen tényezővé váltunk a Közel-Keletet. Ezt mind egy embernek köszönhetjük: Erdogan miniszterelnöknek.” – jelentette ki  Lütfi Elvan közlekedési miniszter egy sajtótájékoztatón, majd így folytatta:  “Ha róla nevezik el a repülőteret, megérdemli, mivel bármit teszünk is, nem elegendő, hogy megköszönjük az utóbbi években tett erőfeszítéseit” 

A miniszter itt az új isztambuli légikikötőre gondolt, amelynek építése jelenleg is zajlik. Ám ha elkészül, akkor világ egyik legnagyobb repülőtere lesz. Ez a projekt a megvalósítása már régóta az AKP – pontosabban Erdogan – álma, sőt az ellenzéki soraiban sokan azért bírálják, mert ez a beruházás olyan jelentőségű a miniszterelnök számára, mint ” a fáraóknak voltak a piramisok.”

A 30 milliárd dolláros harmadik isztambuli repülőteret a tervek szerint 2018-ban helyezik üzembe, és várhatóan évi 150 millió utast fogad majd. Így a 2012 októberében Dubajban megnyitott al-Maktúm repülőtér mellett a világ egyik legnagyobb légikikötője lesz. A bővítésre azért van szükség, mert Isztambul egyszerűen kinőtte a jelenlegi bázisrepülőterét, az Atatürköt, mely így is hatalmas forgalmat bonyolít le, hiszen a legnagyobb török város Európa egyik kapuja a Kelet felől érkezők, illetve az arra utazók számára. Emellett jelentős forgalom hárul a második, Sabiha Gökcen repülőtérre is, ahol nagyrészt a charterjáratok és a fapados légitársaságok gépei landolnak.

Ugyanakkor már most jelentős késéseket lehet elkönyvelni a projektben: Egy török bíróság környezetvédelmi okokra hivatkozva leállította a legújabb isztambuli légikikötő építését. Környezetvédők ugyanis tiltakoztak a projekt ellen, s az helyi igazságszolgáltatáshoz fordultak a panaszukkal. A bíróság elfogadta a zöldek környezetvédők beadványát és megtiltotta az eredeti tervek szerinti építési engedély kiadását. Továbbá problémák adódtak a repülőtér üzemeltetőivel is. Először a frankfurti Fraport egy török konzorciummal közösen 22,1 milliárd eurót ajánlott fel 25 évre Isztambulnak a légikikötő üzemeltetésére, de később jogi viták miatt elakadtak a tárgyalások. 

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez