A BMW kínai részlegének vezetője Karsten Engel a Guangzhouban rendezett autó kiállításon nyilatkozott a Reutersnak. A német cégvezető elmondta, hogy ebben a 3. negyed évben kicsit visszaesett az eladott kocsik számának növekedése. Az év első felében váratlan visszaesés volt a kínai autópiacon, és a BMW eladások korábbi 20 százalékos növekedése 8 százalékra mérséklődött. „De most már normalizálódóban van a helyzet, a következő években kb. 10 százalékkal bővül majd évente a kínai piac, a BMW eladásai pedig egy kicsit még ennél is gyorsabban” – vélte a cégvezető.
Jelenleg három modellt gyártanak a BMW kínai üzemében, de a következő években megduplázzák a modellválasztékot. A kínai piacon nagyon kelendőek a német luxusautók, a Mercedes, és az Audi eredményei is jók. De nyomul a konkurencia is, például sikeres a Ford új luxusmodellje, a Lincoln. Üzleti pozícióit erősítendő, a BMW tervezi, hogy a szerényebb pénztárcájú vásárlók számára kedvező hitelezési lehetőségeket teremt, kiépítik a használt modellek kereskedelmi láncát és bővítik a szervízhálózatot is. (Fotó:AFP)