A kínai civil repülőgyártás „szárnybontogatása”

Rendelések már vannak, de leghamarabb 2018-ban állhat forgalomba a B 737-es és az A 320-as kínai konkurense.

A dél-kínai Zhuhaiban megkezdődött a kínai repülőgépipar legnagyobb eseménye, a légiközlekedési kiállítás és vásár. A COMAC kínai állami repülőgépgyártó rögtön a nyitónapon harminc gépre szóló megrendelést kapott az egyik nagy hazai repülőgép lízingelő cégtől. A C 919 típusú modellről van szó. Ez a 170 utast szállító, középes hatótávolságú gép a Boeing 737-es és az Airbus 320-as kategóriájában van, pontosabban lesz. A C919-re már összesen 430 megrendelés érkezett, de a modell még csak előkészületi fázisban van. Az első próbarepülésre talán jövőre kerül sor, az első gépek leszállítására pedig vélhetően 2018-ban.

A feltételes mód indokolt, mert a COMAC cég előző modelljének már 2009-ben szolgálatba kellett volna állnia, de még mindig nem kapta meg az engedélyeket az illetékes kínai hatóságoktól. A zhuhai vásáron jelen lévő szakértők egyelőre nagyon visszafogottak a kínai repülőgépgyártás esélyeit illetően. Egyelőre a hazai gépek nem konkurálhatnak a Boeing és az Airbus kínálatával. Pár nappal a zhuhai vásár megnyitása előtt például a legnagyobb kínai lízingelő cég 100 darab A 320-as légibuszt rendelt. Tehát a két nagy világcég továbbra is uralja a kínai piacot, hiszen hasonló nagyságrendűek a Boeingnek szóló megrendelések is. Tavaly 350 millió utast szállítottak a kínai belföldi járatok. A szakértők szerint a következő években legalább 6 ezer új gépre lesz szükség, vagyis a kínai civil géppark megháromszorozódására lehet számítani. És ezen a hatalmas piacon, ha nem is holnap, de holnapután, már ott lesznek a kínai gyártók is. (Fotó:AFP)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez