A kínai cél 1 millió eladott autó

Miközben Kínában csak mérsékelt tempóban bővül az autópiac, a Toyota forgalma ugrásszerűen nőtt.

A világ legnagyobb autógyártója októberben 27,1 százalékkal növelni tudta az eladott autók számát Kínában a tavalyi év tízedik hónapjához képest. A kínai autópiac az idei első tíz hónap alatt 13 százalékos növekedést mutat 2013-hoz képest. Vagyis a Toyota kétszer olyan gyorsan tudja növelni eladásai számát, mint a növekedés átlaga. A japán cég vezérkara közölte, hogy idén szeretnék 1 millió fölé növelni a Kínában eladott autók számát, erre még nem volt példa. 2013-ban a Toyota 917 500 kocsit adott el Kínában. A Toyota akkor ért el ugrásszerű növekedést, amikor összességében némi lassulás tapasztalható Kínában.

A szolgáltatási szektor un. Purchasing Managers Indexe szeptemberről októberre 54 százalékról 53,8-ra, az ipari szektor hasonló mutatója 51,1-ről 50,8-ra esett. Még mindkét mutató növekedést jelez, de lassuló ütemben. A kínai autópiac egésze is csak 2,5 százalékkal bővült szeptemberben, éves bázison, ez a növekedési mutató 19 hónap óta a legalacsonyabb. A Toyota idei kínai sikereihez persze az is hozzájárul, hogy tavaly a japán-kínai területi vita miatt valóságos bojkott bontakozott ki Kínában a japán termékek ellen és ez érintette az autómárkákat is. A politikai kedélyek lecsillapodása a Toyotának is jót tett és láthatóan nem rontja a márka vonzerejét az sem, hogy idén világszerte 2 millió Toyotát kellett, kisebb-nagyobb hibák miatt, visszarendelni a szervizekbe. (Fotó:Getty Images)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez