40 éves lett Hello Kitty

Az első Hello Kitty 1974-ben jelent meg, azóta pedig megállás nélkül hódít a világon szinte mindenhol ismert macskaszerű rózsaszín lény. Miután kislányok nemzedékeinek lett kedvence, mára, ahogy a kislányok nagylánnyá majd anuyukává lettek Mostanra pedig már nem csak a gyerekek imádják, hiszen a Hello Kitty eljutott a felnőttek világába is. Sőt, a játék gyártója, a Sanrio szerint a felnőttek adják a bevétel nagyobb részét.

Itt van például az 51 éves Kazumi Kaminaga, aki elmondása szerint megőrül bármiért, amin megtalálható a macskaszerű kislány, így óriási gyűjteményt halmozott fel az évek során. Úgy tűnik még a nyugati világ hírességeit is sikerült megnyernie Kitty-nek, Lady Gagának például külön varrtak egy estélyit, amit szintén a Sanrio ábrái díszítettek.

Összesen 130 országban árulják a különböző tárgyakat, amin megtalálható Hello Kitty, legyen szó különböző ruhadarabokról vagy akár elektronikai eszközökről. Először főleg Japánban, illetve úgy általában Ázsiában terjedt el a divat a ’90-es években, ami aztán szép lassan a 2000-es évek elejére elért nyugatra is. Többé már nem volt gyerekes ilyen cuki dolgokat hordani a felnőttek számára, ami egy végtelenül nagy változás volt az akkori társadalomban. Így kerülehetett a boltok polcaira a Hello Kitty sör, vagy – kicsit talán meglepő módon – óvszer is. Sőt, az EVA Air olyan relpülőgépeket is beállított Japánba induló járaitaira, amelyekre kívülről a fehér macskalányt festették a légikisasszonyok fedi talpig rószaszínben várták az utasokat. “A Hello Kitty segítségével a felnőttek ki tudják fejezni személyiségüknek olyan részeit, melyeket azelőtt, az élet többi területén nem tudtak” – mondta el az AFP-nek egy Amerikában dolgozó antropológus, Christine Yano. Véleménye szerint a “cuki kultúrna” nyugati megítélése részben azért változott meg az elmúlt időszakban, mert a keletről jövő manga és anime erre lehetőséget adott, így vált az egész sokkal elfogadottabbá. Az évek során talán a Barbie-hoz hasonló fázisokon ment át a Hello Kitty. Volt már punk verziója, majd lett barátja is, akit Dear Danielnek hívtak, sőt egy időszakban még háziallata is volt, egy perzsa cica, akit Charmmy Kitty-nek neveztek el.

Persze egyfolytában haladt a korral, így lehetséges, hogy idén űrutazásra indult, illetve, a Sanrio elmondása szerint jövő év Valentin-napjára megteszik a lépést, amit már jó ideje fontolgatnak és megcsinálják a Hello Kitty lánc férfi verzióját is. Ami pedig sokaknak meglepetést okozott, hogy a készítők mindig is embernek szánták a macskaszerű lányt, a rajongók túlnyomó többsége 40 éven át meg volt meg volt győződve, hogy Hello Kitty egy macska. A 40 éves születésnapra pedig egy újabb ajándéktárgyat dobnak a piacra, ezúttal az okostelefonunkat vértezhetjük fel egy alsónadrággal, amennyiben nélküle meztelennek érezzük készülékünket.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez