Kína és Japán a 10%-át adja a McDonald’s globális bevételének, ezért volt katasztrofális a csapás, amely Sanghajban, a Meki ázsiai kirakatában érte a céget.
Az első félév jól alakult. Nőtt a forgalom és a bevétel. Érdekes módon egy amerikai cég kínai leányvállalata szállította a romlott húst a Mekibe. Kínában általában a hazai cégekre gyanakszanak, a külföldiekben megbíznak, ezért is járnak oly sokan a Mekibe, mert ott sokkal jobb a higiénia.
Legalábbis eddig így volt. Most a cég főnöke nyilatkozott arról, hogy mindent megtesznek azért, hogy visszaszerezzék a becsületüket. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy más gyorsétterem-láncok is ugyanarról az amerikai cégtől vették a húst Sanghajban és ők is pórul jártak.
A Kentucky Fried Chicken és a Pizza Hut is ráfázott.
Afrikában és a Közel-Keleten a Meki ugyancsak a higiénia szimbóluma éppúgy, mint Kínában. Mind a turisták, mind a hazai középosztály előszerettel keresi fel még akkoris, ha nem rajong a hamburgerért. Az ok: a Mekiben ritkán kapnak ételmérgezést. A sanghaji hírek katasztrofális negatív propagandának bizonyultak az egész fejlődő világban. Tisztában vannak ezzel a McDonald’s amerikai központjában is. Attól tartanak, hogy nem érik el a tervezett bevételt a sanghaji kudarc miatt.
Az élet megy tovább: a McDonald’s tovább terjeszkedik Ázsiában és Afrikában, ahol a higiénia az éttermekben továbbra is kívánnivalót hagy maga után. A hamburger tovább folytatja világhódító útját a sanghaji vesztett csata után is.