“Amikor Kínában kerékpáros versenyző lettem, akkor kevesebb volt a versenybicikli, mint a versenyző. 25-en voltunk a csapatban és még 20 versenykerékpár sem volt. Versenyt is csak kettőt rendeztek Kínában, ezért aztán, ha esett az eső, akkor megállt az élet. Itt Európában másképp van: rengeteg a verseny. Mindenki hozzászokott az esőhöz, sőt a hóhoz is. Az utak is mások. Nálunk Kínában a sztrádán folynak a versenyek, a négysávos utakon nincs igazán gond a kanyarokkal, vagy hogy a versenyzők hogyan előzhetik meg egymást. Ezt nekem mind itt kellett megtanulnom Európában.”
“Kezdetben egy kukkot se tudtam angolul. Mindent Hollandiában tanultam meg, de nemcsak a nyelv okozott problémát, mert a szokások is teljesen mások itt. Például amikor vasárnap végetért a verseny, akkor elhatároztam, hogy kimegyek a piacra, veszek magamnak ami kell, és főzök valami jó hazait. Erre kiderült, hogy hétfőn Európában zárva tart a piac.”
Mikor lesz kínai bajnok a Tour de France-on, ahol jelenleg Cseng Csi az első kínai csak az utolsó? “Ahhoz, hogy kínai bajnok legyen még sok időnek kell eltenie. Úgy is mondhatnám, hogy lennie kell 10 ezer, vagy inkább 100 ezer Cseng Csinek. Addig marad az utolsó hely. Tudom, hogy Franciaországban szimpatizálnak az utolsóval a Tour de France-on, de a holland csapattársak csak annyit mondanak: Hahaha!”- nyilatkozta a párizsi Le Monde-nak az első kínai versenyző, aki elindult a világ leghíresebb kerékpáros körversenyén, a Tour de France-on.