A vizsgálat sok hiányosságot talált a komp biztonsági rendszerében és a személyzet képzése terén. Mindenki úgy gondolta Dél-Koreában, hogy ezért a kompot üzemeltető társaság a felelős. A tulaj fia gyorsan be is jelentette: a család tízmillió dolláros vagyonát az áldozatok megsegítésére és más jótékony célra fordítja. Persze azért közben ügyvédeket is keresett és talált is. A családnak van már ebben gyakorlata: a papa négy évet ült adócsalás miatt.
A méregdrága ügyvédek szépen rávetették magukat a törvénykönyvre és jó kibúvót találtak. Először nem is akartak hinni a szemüknek, de a törvényben nem szerepel a hajózási társaság felelőssége a lehetséges balesetek miatt. Ez hogy lehetséges? Úgy, hogy a hajózási törvény szép részletesen leírta, hogy mi az üzemeltető társaság felelőssége balesetkor.
Ezt a törvényt módosították és a társaság felelősségét kihagyták. Helyette azt írták be, hogy a társaság felelős a hajók és kompok biztonságáért, de az ezzel kapcsolatos rendelkezések nem a törvényben kerülnek szabályozásra, hanem minisztériumi rendeletben. Ez 2012-ben történt. A minisztérium rendelete azóta sem készült el Dél-Koreában, ahol még mindig a kompkatasztrófa áldozatait siratják.