Anszan és Pjongtek városában nyolc, illetve három diákot temettek el, akiknek holttestét az első között emelték ki a múlt hét szerdán szerencsétlenül járt hajóból. Incsonban a legénység egyik 22 éves tagját helyezték örök nyugalomra, akit a dél-koreai médiában és az interneten hősként és mártírként méltattak, amiért a balesetet követően saját élete árán próbálta menteni a kompon utazó diákokat.
Kedden 113-ra nőtt a baleset megerősített halálos áldozatainak száma, miután a parti őrség búvárai újabb holttesteket hoztak felszínre. Hivatalosan még 189 embert keresnek, bár arra nincs remény, hogy közülük bárki is életben legyen. A katasztrófát 174-en élték túl. A hajó 476 utasa közül 325 egy anszani középiskola diákja volt.
A nap folyamán újabb büntetőeljárások indultak a Dél-Koreában nagy indulatokat keltő katasztrófa miatt. A hatóságok a legénység egyik újabb tagját, az elsőtisztet is őrizetbe vették. Az 58 éves elsőtisztet a balesetet követően rádión arra utasították a hajóforgalmi irányítók, hogy tegyen lépéseket az utasok evakuálására, de ez nem történt meg. A férfit a legénység korábban letartóztatott négy tagjához hasonlóan gondatlansággal, a mentéssel és a segélynyújtással kapcsolatos szabályok megsértésével vádolják.
Ezzel párhuzamosan nyomozás indult a hajó tulajdonosa, a Csonghedzsin Marine nevű cég és az azt birtokló család ellen. A hatóságok szerint felmerült, hogy a cég megvesztegetett helyi hivatalnokokat a hajóin végzett biztonsági vizsgálatok eredményének eltussolása érdekében. Emellett arra is fény derült, hogy a szerencsétlenül járt komp rakományának tömegét helytelenül jelentették be, amiből arra lehet következtetni, hogy legalábbis hiányos volt a hajó kifutása előtt elvégzett ellenőrzés.
A Csonghedzsin Marine tulajdonosainak és vezetőinek emellett számos további piszkos ügye került napvilágra, egyebek mellett sikkasztással, adócsalással, vesztegetéssel, valamint bűnözésből való vagyonszerzéssel és annak rejtegetésével gyanúsítják őket. A hatóságok szerint megkezdődött az érintettek vagyonának feltárása, hogy abból szükség esetén kárpótlást tudjanak fizetni az áldozatok hozzátartozóinak. Ezzel párhuzamosan egy dél-koreai civil szervezet az ország hajózásbiztonsági hivatalát bírálta egy átvilágítás kedden közzétett eredményére hivatkozva. A jelentés szerint a hatóság gyakran elnézett kisebb-nagyobb biztonsági szabálysértéseket egyes hajózási társaságoknak.
A baleset körülményeivel kapcsolatban is napvilágot láttak újabb információk kedden. A dél-koreai média szerint az első vészjelzés nem a hajó parancsnoki hídjáról, hanem egy diáktól érkezett, aki nagyjából három perccel a baleset után felhívta a tűzoltóságot, és remegő hangon azt mondta: “Mentsenek meg minket! Egy hajón vagyunk, és azt hiszem, süllyedünk!” Perceken belül további mintegy húsz hívás érkezett a rémült diákoktól, amelyeket a parti őrségnek továbbítottak.
A komp személyzetének egyes tagjai arról számoltak be, hogy a balesetet követően hiába próbálták elérni adóvevőjükön a parancsnoki hidat, nem kaptak választ, mivel a kapitány és sok más tengerész azonnal elhagyta a megdőlt hajót. Mivel a legénység nem tudta, hogy mitévő legyen, jobb híján – a biztonsági kézikönyvre hivatkozva – azt mondta az utasoknak, hogy maradjanak a helyükön, a diákok pedig – a koreai társadalmi szokásokhoz híven – nem kérdőjelezték meg ezt az utasítást, amiért az életükkel fizettek.
A hajó korábban őrizetbe vett kapitánya azt állította, hogy azért nem rendelte el a hajó evakuálását, mert attól félt, hogy az áramlatok elsodorják a gyerekeket.
A legénység egy másik tagja keddi nyilatkozatában azt mondta, hogy megpróbálták vízre ereszteni a komp mentőcsónakjait, de ebben megakadályozta őket, hogy a hajó erősen megdőlt. A hatóságok pedig arról számoltak be, hogy korábbi számításaikkal ellentétben a hajó mégsem tett kifejezetten éles kanyart, de a túlzott sebesség miatt az enyhébb, “J” formájú kanyar is elég volt ahhoz, hogy menthetetlenül megdőljön és elsüllyedjen.