A kutatásból az derült ki, hogy a vizsgált országok közül Kínában becsülik a legtöbbre a tanárokat. Itt igen fontos kulturális szerepe van az oktatásnak; és ennek letéteményese a tanár. „A kínaiak kifejezetten nagyra becsülik a tanáraikat” – összegzi Dalton. A kínai felnőttek nagy többsége úgy gondolja, hogy a diákok is tisztelik a tanárokat – ellentétben például az európai államokkal, ahol a többség szerint a diákok részéről nincs meg a tanárok irányába a tisztelet. Az Egyesült Királyságban csupán minden ötödik felnőtt gondolja úgy, hogy a diákok megbecsülik a tanárokat.
Az is jellegzetes különbség, hogy míg Kínában a tanárok az orvosokkal töltenek be azonos társadalmi státuszt, addig Nagy-Britanniában az ápolókkal és a szociális munkásokkal hasonlítják őket. Az Egyesült Államokban a könyvtárosokhoz, Japánban pedig az önkormányzati hivatalnokokhoz hasonlítják őket. „Az, hogy ki milyennek érzékeli a tanári szerepet, jellegzetes kulturális különbségekről árulkodik” – mondja Dalton.
A felmérés szolgált néhány meglepetéssel is. Az egyik legváratlanabb eredmény, hogy Finnország, a modern oktatás fellegvára csupán a ranglista alsóbb felén szerepel, a 13. helyen. De az is különös, hogy Németország a 16. és Japán a 17. hellyel a sereghajtók közé tartozik. Magyarország sajnos nem szerepelt a vizsgált országok között.