Li Kocsiang kínai kormányfő amikor tavaly Vientiane-ban járt akkor 1400 milliárd forintos hitelt ígért. Laoszban örömmel fogadták a tervet hiszen az ország vasutvonalainak hossza jelenleg alig három kilométer. Laosz tehát a gyorsvasút révén bekapcsolódhatna a gyorsan globalizálódó világba. De vajon ki tudja-e fizetni a részleteket? A kínai hitel a laoszi GDP 90%-ának felel meg. Az ázsiai fejlesztési bank szerint Laosz nem engedhet meg magának ilyen hatalmas hitelt. Kína persze igen, mert az ország GDP-je 8450 milliárd dollár, a második legnagyobb az egész világon. Dél-Kína a gyorsvasúttal közelebb kerülne a rohamosan fejlődő Délkelet-Ázsiához. És nyilvánvalóan növekedne a pekingi befolyás Laoszban. Ha sikeresen befejezik a gyorsvasút vonalát Laoszban, akkor folytatják tovább Thaiföldön Malajziában, hogy végül eljussanak Szingapúrba. A turisták először 2019-ben utazhatnak szuperexpresszen.
Kínai szuperexpressz Laoszon át Szingapúrba
40 ezer kínai munkás építi majd a laoszi szakaszt, amely a tervek szerint 2019-re készül el. A kínai határtól Laosz fővárosáig 154 hidat és 76 alagutat kell építeni.
(Visited 1 times, 1 visits today)