A Japan Airlines járata Tokió – Narita repülőteréről Bangkokba indult volna, a repülést megelőző ellenőrzés során a szakemberek füstöt észleltek a pilótafülkéből és a figyelmeztető lámpák akkumulátor problémát jeleztek.
A további vizsgálatok kiderítették, hogy az energiaforrás egyik cellája szivárgott, az esetet a Boeing is megerősítette. A járatot törölték, a repülőgépet pedig további vizsgálatoknak vetették alá, ebben a gyártó és a légitársaság szakemberei is részt vesznek.
A Boeing kompozit anyagokból épített, a korábbiaknál takarékosabb hajtóművekkel felszerelt 787-esének akkumulátoraival korábban több probléma is volt. A Japan Airlines Ubéból Tokióba tartó január 16-i járatának meg kellett szakítani az útját, mert az egyik akkumulátor kigyulladt. Ugyanez a hiba történt a társaság egy másik, Bostonban parkoló 787-esével is.
Ez után a JAL és az All Nippon Airways is kivonta a szolgálatból a géptípust és vizsgálatot rendelt el, majd az FAA is megtiltotta a típus üzemeltetését a légitársaságoknak és felszólította a Boeinget, hogy tervezze át a légi iparban addig nem használt lítium-ion akkumulátorokat. Az amerikai gyártó ennek eleget tett, az FAA április 27-ével ismét engedélyezte a Dreamlinerek repülését.