Az ASEAN magyar üzletemberekre vár (videóval)

Indonéziában évente 20 millió motorbiciklit adnak el – ezzel érzékeltették az ASEAN országokban rejlő lehetőségeket a BKIK fórumán. Egy ilyen piacon pedig a magyaroknak is kell, hogy legyen hely.

 

Félmilliárd ember, egységesülő piac, koordinált vízumpolitika, akár az Európai Unióról is beszélhetnénk, ha nem tennénk rögtön hozzá – dinamikusan fejlődő gazdaság, Kína és India riválisa – ugyanis az ASEAN-ról, a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetségéről van szó. A Thaiföldtől a Fülöp-szigetekig húzódó régió szerepe a világgazdaságban egyre nő – az országok átlagosan öt százalékos éves gazdasági növekedését sokan megirigyelhetnék. Miután a térség 1997-98-ban már megszenvedte a maga valutaválságát, a friss, 2008-ben kezdődő világgazdasági válság az itteni gazdaságokat nem különösen tépázta meg. Így most a világ kisebb és nagyobb hatalmai versenyt futnak, hogy megjelenhessenek ezen a piacon. Ebbe a versenybe szállt bele hazánk 2010-ben, amikor a kormány meghirdette a keleti nyitás politikáját, amibe az ASEAN szemináriummal a BKIK is bekapcsolódott. Szatmáry Kristóf az NGM államtitkára bevezetőjében elmondta, azért is lát a kormány nagy lehetőséget az ASEAN országokban, mert a magyar cégeknek az ilyen kisebb, “Magyarország léptékű” piacokon gyakran nagyobb az esélyük, mint a kontinensnyi országokban. Winternantel Péter, a Külügyminisztérium globális ügyekért felelős helyettes államtitkára ezt kiegészítette azzal, hogy ezeken a piacokon – különösen Vietnamban és Laoszban – támaszkodni lehet azokra a ma már vezető káderekre, akik egykor a magyar egyetemeken végeztek és erős a kötődésük hazánkhoz. A külső piacszerzésben számos kezdeményezés segíti a magyar kis-és középvállalkozókat, az új lehetőségekről a az Eximbank, a HITA és az új Nemzeti kereskedőház vezetői tartottak előadást – bár, ahogy Kerekes György, a HITA alelnöke fogalmazott, kétségtelen, hogy a magyar kis és középvállalkozók első sorban azokon a területeken terjeszkednek, üzletelnek, ahová még gépkocsival el lehet jutni, de megfelelő állami segítséggel, jó kapcsolatok kiépítésével éppen ezeken a távoli, feltörekvő piacokon érhetnek el kiemelkedő sikereket.  

1.Csillik Dilara az ASHU elnöke és H.E. Maruli Tua Sagala Indonézia nagykövete

1Az ASEAN magyar üzletemberekre vár 4

2.H.E. Ngo Duy Ngo Vietnám nagykövete

1Az ASEAN magyar üzletemberekre vár 3

3.Wintermantel Péter a Külügyminisztérium globális ügyekért felelős helyettes államtitkára

1Az ASEAN magyar üzletemberekre vár 2

4.A szünet forgataga

 

{youtube}V7BMkjbyjzA{/youtube}

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez