A holland-brit multi, a Unilever növeli részesedését az indiai piacon, ahol 4,1 milliárd eurót fektet be

India, Hollandia, Nagy Britannia – A multicég, amely első Indiában a kozmetikai cikkek piacán, saját leányvállalatának részvényeit vásárolja fel, hogy részesedése 52-ről 75%-ra emelkedjen. Erre a hírre a Hindustan Unilever részvényeinek az értéke mintegy 20%-al nőtt a bombay-i tőzsdén.

India Ázsia harmadik legnagyobb gazdasága, amely lassulóban van, de így is óriásiak a piaci lehetőségei: 490 milliárd dollárra becsülik India fogyasztói piacát és ennek 70%-át uralják a multik illetve azok leányvállalatai.
  Mit szól ehhez az indiai kormány? Támogatja a külföldi tőkebefektetéseket, hiszen azok új munkahelyeket teremtenek a több mint 1,2 milliárd lakosú országban. Ráadásul a gyorsan növekvő középosztály rá van kattanva a multik termékeire. A Unilever Dove szappana messze a legnépszerűbb a középosztály körében Indiában. De ugyanígy az IKEA vagy a Walmart termékei nagy népszerűségnek örvendenek a gyorsan bővülő középosztály körében, így a multik a Unileverhez hasonlóan sietnek tőkéjüket befektetni Indiában, Ázsia harmadik legnagyobb gazdaságában.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez