Ez az új gyár már 2016-ban termelni kezd és a tervek szerint 300 ezer Volkswagent szállít a kínai piacra. Jelenleg évente 4 millió autót ad el a Volkswagen Kínában, a világ legnagyobb autós piacán. Európában és a fejlett világban lanyha a kereslet, Kínában viszont exponenciálisan nőnek az igények! A gondot nem is a fizetőképes kereslet jelenti, hanem a környezetvédelem: Pekingben és más nagyvárosokban nem lehet közvetlenül autóhoz jutni, hanem részt kell venni egy rendszámsorsoláson. Csak a nyertesek vehetnek autót, Pekingben csak minden 77-ik szerencsés lottózó jutott autóhoz tavaly!
A Volkswagen évtizedek óta jelen van a kínai piacon és azt tervezi, hogy épp erre támaszkodva a világ legnagyobb autógyára lesz. Jelenleg a német cég a harmadik a japán Toyota és az amerikai General Motors mögött a világon. Kínában Németország és a Volkswagen megítélése sokkal kedvezőbb, mint a japán vagy az amerikai cégeké, ezért a Volkswagen abban bízik, hogy tíz éven belül átveheti az első helyet a világ autópiacán épp azáltal, hogy hét új autógyárat épít Kínában.
Hét új gyárat épít tíz év alatt Kínában a Volkswagen
Kína, Peking – Erről beszélt a német autógyár vezérigazgatója Wolfsburgban. Martin Winterkorn elmondta, hogy eredetileg csak hat gyárat terveztek Kínában, de látva a hatalmas keresletet úgy döntöttek, hogy egy hetediket is felépítenek.
(Visited 1 times, 1 visits today)