Az európai kereslet csökken, a világban viszont egyre nagyobb az érdeklődés- közölte a vezérigazgató. Elmondta, hogy a Jaguar Land Rover típusból a Freelander és az Evoque közül választják ki, hogy melyik lesz az első, amelyik legördül a futószalagról Sanghaj mellett. A kínai kormány jóindulatának megnyerése céljából kínai alkatrészeket is felhasználnak majd.
A luxusautókat gyártó cégnek már van külföldi telephelye Indiában és Kenyában, de ezek összeszerelő üzemek. Az első külföldi Jaguar kínai lesz! Nem véletlenül, hiszen potenciálisan ez a Jaguar legnagyobb piaca. A világ autópiacán Kína már 2009 óta első, 18 millió eladott autóval évente, de a luxusautók terén még elmarad Amerikától, Európától vagy Japántól. A brit cég fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a külföldi fejlesztés nem érinti a hazai gyártást, és a cég büszkesége, a Range Rover továbbra is Nagy Britanniában készül, mert ” annak technológiája túlságosan bonyolult a külföldiek számára”- mondta a vezérigazgató finoman utalva arra, hogy ismerik a kínaiak bámulatos koppantási képességeit a Jaguar háza táján is.
Kiemelt