Két éve mindenki a japán gazdaságtörténet egyik legnagyobb kudarcának értékelte a Japan Airlines (JAL) de facto csődjét. A társaság, amely egykor a japán gazdasági sikerek szimbóluma volt világszerte 25 milliárd dolláros adósságot halmozott fel és fizetésképtelenné vált. De a kormány megadta az újjáélesztéshez szükséges pénzügyi segítséget. A légitársaság vezetését a sikeres irodatechnikai óriáscég, a Kyocera korábbi vezérigazgatójára bízta. Kazuo Inamori egyharmadával csökkentette a létszámot, leállította a veszteséges járatokat és minden téren radikálisan visszafogta a kiadásokat. A most záruló pénzügyi évben máris 2,3 milliárd dollár nettó profitot produkált a két éve még haldokló társaság. Ehhez az is hozzájárult, hogy az erős jen megnövelte a japán turisták külföldi utazási kedvét, tehát jelentősen nőtt a forgalom is. A JAL februárban 10 „Dreamlinert”, azaz Boeing 787-est rendelt. Ma ez a leggazdaságosabb utasszállító gép. Nyáron beindít egy fapados leányvállalatot is. Vagyis a japán nemzeti légitársaság nem pihen a babérjain, mert mint Kazuo Inamori mondta, a repülés továbbra is az egyik legkockázatosabb és kiszámíthatatlanabb business a világon…(BBC)
(Visited 1 times, 1 visits today)