Pekingben április 23-án nyílt meg az autószalon, amely május 2-ig tart. Ezen mindenki igyekszik részt venni, hiszen az elmúlt években Kína lett a világ legnagyobb autós piaca. Csakhogy a trend most nem kedvező: korábban két számjegyű volt a növekedés ezen a piacon, de tavaly már csak két és fél százalék. Idén az első három hónapban pedig visszaesés mutatkozott:3,4%- al csökkent az eladott autók száma Kínában.
Carlos Ghosn, a Renault elnök – vezérigazgatója ennek ellenére optimista és bízik benne, hogy hamarosan megkapják a zöld jelzést a kínai kormánytól. Pekingben a Tervbizottság tavaly megszigorította a külföldiek beruházási lehetőségeit: az autógyártásban például csakis egy kínai partnerrel közösen lehet vállalkozni. A Dongfeng kínai autógyárnak már van tapasztalata e téren, hiszen közös vállalata van a Hondával és a Nissan-nal valamint a Peugeot-val is.
Hol lesz az új gyár? Ezt nem árulták el, de a Le Monde tudósítója szerint nagy valószínűséggel Hupej tartományban épül majd a Renault – Dongfeng gyár, melynek a kapacitása 200-300 ezer autó lesz évente.
Jelenleg a Renault csak árusítja, de nem gyártja az autóit Kínában. Az eredmények igen szerények: 2010-ben 14 600,2011-ben 24. 300 autót adtak el a világ legnagyobb piacán. Idén 42 ezer autó a terv, elsősorban a terepjárójától vár áttörést a Renault Kínában.
(Visited 2 times, 1 visits today)