Az Európai Unió légszennyezési adót vet ki január elseje óta minden, az európai légteret használó légitársaságra. Az indoklás: ösztönözni akarják a társaságokat a széndioxid kibocsátás mérséklésére. Az unió egyik „kőbevésett” célja, hogy 2020-ig 20 százalékkal csökkenjen az üvegházhatást elősegítő szennyező anyagok kibocsátása. De a tengeren túli országok ebben nem partnerek, inkább kereskedelmi diszkriminációt sejtenek a döntés mögött. Kína már megtiltotta társaságainak a fizetést, nem mintha azokban olyan nagy hajlandóság lett volna erre. Most megtette ugyanezt az indiai kormány is. De a háború más frontokon is zajlik. Kína pl. felfüggesztette a már megrendelt európai gyártású légi buszok (Airbus) vásárlását. India a reptéri adók emelésével fenyegette meg az európai társaságokat. Az Egyesült Államok pedig az Európai Bíróságon támadta meg az uniós adót, de a legfelső európai jogi fórum azt legálisnak találta. Ezért az amerikai társaságok tengeren túli járataik útvonalát készülnek megváltoztatni, kiiktatva az európai tranzit állomásokat. (AFP)
India se hajlandó megfizetni az EU által kiszabott légszennyezési adót
India, Új-Delhi – A kormány formálisan megtiltotta az indiai légitársaságoknak, hogy alávessék magukat az uniós szabályozásnak.
(Visited 1 times, 1 visits today)