Barátságok és családok csapnak össze a kis ragadós fényképek felett, hiszen vannak, akik mindenáron össze akarják szedni az egész Vb-cirkusz albumát. A stickerek ötösével kaphatók és bizony nem tudni, hogy mely öt ,,aranylábú” képét rejti a kis csomagocska. Vagyis a válogatottak arcképcsarnokának összeszedése bizony nem egy egyszerű feladat.
Mint egy gondos feleség mondja: minden nap elmegyek az üzlet előtt, ahol a 3 éves lányomnak szoktam a stickereket vásárolni és most a 31 éves férjemnek veszek egy-egy csomagocskát. Remek férj és apa, de amikor a ragadós lapocskákat nézegeti, mindig meggondolom, hogy hány gyerekem van is valójában.
A Modena-i Panini már évizedek óta gyárt stckereket a foci Vb-re, először 1970-ben vált valóra az alapvetően kártyajátékokat gyártó olasz cég ötlete: a világ legnagyobb focistáinak arcképére bizonnyára van kereslet a kissé nagyobbá nőtt gyermekek között. S nem tévedtek. Ma a Panini cég a világ számos táján működő leányvállalatával együtt napi 5 millió csomag stickert gyárt – ez összesen 750 millió darab.
A cégnek partneri megállapodása van a FIFÁ-val és ez azt jelenti, hogy egyedül neki van joguk ilyen termékeket gyártani a világbajnokságokra. A stickereket aztán a világ 100 országában terjesztik és létük egyet jelent magával a foci nagy eseményével.
S persze az internet ebben a gyüjtési lázban is egészen új távlatokat nyitott: a gyüjtők a Stickermanager.com honlapon adhatják-vehetik a 650 kártyácska náluk éppen hiányzó darabját. A honlapot Németországban hozták létre 2006-ban és jelenleg már 140 ezer regisztrált tagja van, akik online cserélnek eszmét és hiányzó darabokat is , miközben a legszakavatottabb véeményüket is közzé tehetik az aktuális meccsekről: a focihoz ugyanis mindenki ért…