Nagy pénz lesz az afrikai internet-bizniszben

Az információs és közösségi technológia Afrika GDP-jéhez egyelőre csak 7 százalékkal járult hozzá, holott éppen a már működő digitális marketing-szolgáltatók is igazolják: lehetőség van a jelentős gyorsításra.

Egyelőre még alacsony az internet penetráció Afrikában, ezért a digitális marketing lehetőségei is szerényebbek. Pedig voltak és vannak ilyen jellegű kezdeményezések a kontinensen, például a Wild Fusion nevű vállalkozás – a nigériai Abasiama Idaresit digitális marketing ügynöksége – meg tudta duplázni éves bevételét a Google-re alapozott tevékenységével, a Samsung, az Unilever, az Ecobank számára kifejlesztett online marketing révén Afrikában. A legszegényebb kontinensen a technológiai fejlődés is lassú, Ázsiában, Latin-Amerikában egy-egy okos ötlet jóval gyorsabban talál befektetőre, megvalósítóra. Némiképp a 22-es csapdája szituáció alakult ki – hivatkozik a Reuters egy online munkakereső programot elindító kameruni szakemberre, Churchill Mambe Nanjere, akinek cégét a Forbes Magazine Afrika is bemutatta már. A tehetségeknek a kezdéséhez, ahhoz, hogy létrehozzák startup vállalkozásukat, tőkére van szükségük, de a tőke a múlttal, életképes termékkel rendelkező vállalkozásba megy, ámde ilyen cég csak akkor működik, ha kap induló tőkét. Az internet-hiány is külön hátrány, a digitális marketing lehetőségeit taglaló Reuters-elemzés szerint az egymilliárd afrikainak csak a 16 százaléka használja az világhálót, míg a globális átlag már 36 százalék. Az Afrikai Fejlesztési Bank közölte adat szerint pedig az információs és közösségi technológia Afrika GDP-jéhez egyelőre csak 7 százalékkal járult hozzá. Pedig szakértők szerint pont az információs és kommunikációs technológia segíthet legyőzni Afrikában az infrastrukturális hiányosságokat, erősítheti a regionális kereskedelmet és diverzifikálhatja a jelenleg csak a nyersanyagokra támaszkodó gazdaságokat.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez