Paraguay: a marhajó üzlet

Bár Paraguay fő exportterméke még mindig a szója, – az országban mintegy 8 millió hektáron zajló marhatenyésztés csak az elmúlt tíz évben 1500%-al emelkedő bevételeket hozott a szektor vezető vállalkozóinak.

2012-ben a Paraguay maga mögé utasította legnagyobb riválisát, Argentínát, ezzel Dél-Amerika harmadik legnagyobb exportőrévé avanzsált rögtön Brazília és Uruguay után. Helyi elemzők szerint a húsexport nem kevesebb, mint egymilliárd dolláros bevétellel zárt tavaly.

Az ágazatba 2003-ban kezdtek jelentős összegeket befektetni hazai és külföldi beruházók, azonban a fellendülés megtorpant a 2011-ben kitört vírusos száj és körömfájás járvány miatt, mellyel Paraguay elvesztette a kivitelek 65%-át felvevő chilei vásárlóit. Tavaly azonban a hatalmas orosz piac meghódításával ismét talpra álltak a paraguayi exportőrök.

A helyii agrárszektor egyik érdekessége, hogy bár az agroexport hozza az ország fő bevételi forrásait alig terhelik adók a mezőgazdasági termékeket külföldön értékesítő cégeket.

A hétmillió lakosú Paraguayban egyébként minden állampolgárra két marha jut, mely mutatót csak Uruguay múlja felül. A papírforma szerint 2023 a guaraní ország megduplázná marhaállományát.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez