Igor Petukhov tervezőmérnök szerint az széria példányai egy éven belül kerülnének a gyártósorra, így a venezuelai fegyveres erők legkorábban 2013-ban állíthatnák hadrendbe a pilóta anélküli repülőgépeket (UAV).
Az Inspector 601-es rendszer egy felsőszárnyas robotrepülőgépre épül, melynek hatótávolsága mintegy 45 kilométer, repülési időtartama körülbelül 90 perc, és 400 gramm hasznos terhet képes szállítani.
Az orosz fél szerint Venezuela több tucat UAV-t rendel majd az Aerokontól, hogy felzárkózzon a modern légierőket jellemző trendhez, mely szerint mind felderítő, mind harcászati csapásmérő feladatkörben egyre bővül a pilóta nélküli repülőgépek felhasználása. A karibi ország felfegyverzett UAV-k hadrendbe állítását nem tervezi.
A verseny igen szoros: Kolumbia nemrégiben rendelt izraeli fejlesztésű – Hermes 450-esre és Hermes 900-asra épülő megfigyelő rendszert venezuelai határvidékének ellenőrzésére, míg a térségben az UAV-k fejlesztésében is élen járó Brazília pilóta nélküli repülőgépei a szomszédos Bolívia fölött is kutatnak az őserdő mélyén megbújó droglaborok után.
A légierők által rendszerben tartott pilóta nélküli repülőgépek száma ugrásszerűen megnövekedett az utóbbi tíz évben. Az Egyesült Államok légiereje napjainkban több UAV-pilótát képez, mint hagyományos repülőgép-vezetőt, a katonai repülés szerelmeseinek legnagyobb sajnálatára.
Az UAV-k mérete és feladatköre igen változatos: a skála a pár grammos hajszáloptikával szerelt felderítőmodellektől, a kommunikációs átjátszóállomásként vagy egészségügyi felszereléseket a harctérre juttató szállítógépeken át az akár tíztonnás, komplex fegyverrendszereket szállító típusokig terjed.