A Habanista ugrásra készen áll az amerikai határon (koktél-video)

Havanna, Kuba – A Havanna Club tovább hódított az elmúlt évben: a kubai-francia vegyes vállalat tulajdonában lévő legendás rum megőrizte kitűnő pozícióját az alkoholtartalmú italok piacán és a 22. helyet szerezte meg a leggyakrabban vásárolt italok között 2011-ben.

 

A kedvelt rum 2011-ben 14,3 százalékkal növelte eladásait – összehasonlításul: 1995-ben 500 ezer ládányi Havanna Club-ot gyártottak Kubában, és ennek a mennyiségnek a felét a hazai piacon adták el.
Tavaly a Havanna Club márka 79 százalékát Európában értékesítették, 17 százalékot pedig Latin-Amerikában és Kanadában, miközen a világ többi részén – Afrikában, Ázsiában és Óceániában 4 százalékuk talált gazdára. A leggyorsabban növekvő piacok között Németország és Chile szerepel – a két fontos ország a kubai rum sikerében. Németországban, a kubai rum legfőbb európai piacán, 700 ezer ládányi ital talál fogyasztóra évente, Chilében pedig 220 ezer. Utóbbi a latin-amerikai piac legfontosabb tagja – hangzott el a kubai nemzetközi vásáron Havannában. A Havana Club International SA legkelendőbb terméke pedig a 3 éves Havanna Club, de jelentős bevételt biztosít a 7 éves rumfajta is.
A világon fogyasztott koktélok 40 százaléka mojito és ebben az egyik alapvető alkotórész a Havanna Club.

Az igazi mojito a la Havanna:

{youtube}k2bUC3OAk1M{/youtube}

A cég egy évvel ezelőtt dobta piacra a Ritual nevű termékét, amellyet elsősorban a spanyol piacra szántak, olyan fiatal fogyasztóknak, akik egy könnyebb italra vágynak, amely árban is jobban hozzáférhető.
A havannai vásáron a rum kapcsán elhangzott, hogy a kubai kapacitás elegendő az egész amerikai (Egyesült Államok) piac ellátására is abban az esetben, ha döntés születne Washingtonban a Kuba elleni gazdasági és kereskedelmi embargó felszámolásáról. A cég felkészült még arra a lehetőségre is, hogy az Egyesült Államok piacán a rum nem Havanna Club néven jelenhet meg: ekkor ugyanazt a terméket Habanista néven forgalmaznák. Az amerikai piac a világ rumpiacának 40 százalékát jelenti, vagyis az amerikai piacra minden fennakadás nélkül évi 2 millió láda Havanna Club vagy Habanista  érkezhetne az embargó feloldásának pillanatától.
A Havana Club International SA céget 1993-ban alapították a Cuba Ron SA és a francia Pernod Ricart csoport részvételével és az egyike az első vegyes vállalatoknak a szigetországban. (americaeconomia/latimoport)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez