A két cég egyesülési folyamata május végére zárul le. Időközben olyan vádakkal kellett megküzdeniük, hogy monopól helyzetre törekszenek a térségben, de elsősorban Brazília és Chile között s ezeknek a vádaknak a tisztázása lassította a fúziós folyamatot. A CADE, a monopóliumok elleni védekezésre alakult brazil tanács előírta, hogy a São Paulo–Santiago útvonalon két járatengedélyt adjanak le másik cégnek, hogy megmaradjon a versenyhelyzet.
Az új cég piaci értékét most 11 000 millió amerikai dollárra becsülik, amely a második helyet biztosítaná neki a kínai Air China mögött a világranglistán. A LATAM 115 különböző desztinációt tervez, 23 országba repül, és a világ légiutas forgalmának a 6 százalékát bonyolítja majd.
Brazília számára igen fontos a LATAM létrejötte, mert 2014-ben a futball VB és 2016-ban az olimpia idején nehezen tudta volna az utasforgalmat egyedül lebonyolítani. A LAN és a TAM együt tavaly több mint 45 millió utast és 830 ezer tonna árut szállítottak.(Mercosur/BBC)