“Az indulás napján alig hat óra leforgása alatt több mint ezer felhasználónk lett. Egyszerűen lehengerelt minket az aktivitás és az érdeklődés az új applikációnk és a közösségi hálózatunk iránt.” – mesélte büszkén Murhed Mohammed, a Yebab alapítója. Murhed szerint az applikáció és a közösségi oldal népszerűsége nemcsak a képek megosztásában rejlik: “A Yebab sokkal többet nyújt, mint a képek feltöltése az internetre. Van lehetőség párbeszédekre is, sőt akár vásárolni is tudunk vele. A program lehetővé teszi, hogy “az iszlám előírásával összhangban” kerüljenek fel a képek az oldalra.”
Valóban rendkívül sok lehetőség rejlik az emírségi közösségi hálózatban. Már van külön esküvő, divat, make-up, henna, üzleti út és humoros képek kategória. Komoly érdeklődést váltott ki a “kereskedelem” és “árucsere” lehetősége is, amelynek lényege, hogy feltöltenek egy-két képet az eladni kívánt tárgyról és lehet rá licitálni.
A Yebab nevű oldal már 2008 óta működik, de csak az arab esküvői fotókkal és videókkal foglalkozott. Ezzel kapcsolatban is sikerült jelentős eredményeket elérni, mivel hamarosan a régió legkedveltebb ilyen témájú oldala lett. A vállalat értéke akkor még a 2000 dirhamot (kb. 130 000 Forintot) sem érte el, de mióta bővült a szolgáltatás, már az egymilliót is meghaladta. Először csak az emírség területén vállaltak esküvői fényképezéseket, de most már Egyiptomtól egészen Szaúd-Arábiáig mindenhol található egy irodájuk.
Murhednek 2013 elején támadt az az ötlete, hogy itt az ideje bővíteni a szolgáltatást, s egy éven át tartott a program kifejlesztése. Úgy tűnik minden fáradozást megért: jelenleg a Yebab a lengépszerűbb közel-keleti applikáció az Apple Storeban, s a letöltési listán a 10-ik helyen áll.