A juhok bőrből készült termékek számítanak kedvenc viseletnek Japánban. Akkor különösen, ha a lenyúzott jószágok Etiópiában születtek. Ez a származási, tenyésztési tény volt az alapja a Japán Nemzetközi Együttműködési Ügynökség támogatási programja meghirdetésének, melyet az afrikai ország javára, a juhbőr értékesítési lehetőségei bővítésére indítottak el. A bőrtermékek a felkelő nap országában csak a második helyet érdemlik ki, az első számú etióp exportcikk Japánba a kávébab. A bőr azonban a szigetországban új prémium márkatermék már. Az ügynökség minapi közlése szerint három etióp vállalat is partnerségre lép japán megbízókkal: a távol-keleti üzletemberek közreműködésével indulhatnak el a bőrtermékek tervezésének, gyártásának projektjeivel. Etiópia számára nemcsak Japán jelenti az új keleti üzleti horizontot, az afrikai ország kormánydelegációja épp a múlt héten Kínában folytathatott kapcsolatbővítő tárgyalásokat. Az évi 20 százalékkal növekvő forgalom, mely tavaly meghaladta a 2,1 milliárd dollár értéket, ugyancsak nagymértékben alapozódott a bőriparra, annak cipőgyártó ágára. A japán és a kínai üzleti tárgyalásokkal szinte párhuzamosan a térség harmadik országa számára is felértékelődött az etióp kooperáció. Vietnamot szintén felkereste Demeke Mekonnen miniszterelnök-helyettes, akit a legmagasabb szinten fogadtak, illetve akivel környezetvédelmi és energetikai projektek elindításáról, mezőgazdasági, ipari tapasztalatátadásról tárgyaltak. Azt is eldöntötték, hogy a vállalati kapcsolatok fejlődését a két ország diplomáciai eszközökkel ugyancsak kész segíteni.