Az új 787-9-es rengeteg szempontból szárnyalja től elődjét, ugyanis 6 méterrel hosszabb törzzsel rendelkezik és körülbelül 250-290 utast tud szállítani, ami természetesen a kialakításától függ. Ezenfelül több üzemanyagot és terhet képes vinni, ráadásul 20%-al kevesebbet is fogyaszt, illetve ugyanennyivel kevesebb szennyező anyagot bocsát ki, mint a legtöbb hasonló méretű és súlyú gép. A repülő összesen 252 tonnát nyom, 17 méter magas és 60 méter a szárnyfesztávolsága, csomagterébe pedig 153 köbméternyi rakomány fér el.
Eredetileg még 2011-ben felszállhatott volna az első Dreamliner, de mostanáig húzódott a gép végleges formája, így az első alkalom, hogy utasokat is szállít ezév október 15-én fog megtörténni. Az első repülés az új-zélandi Auckland és az ausztráliai Perth közötti útvonalra tervezik, ami körülbelül 5300 kilométer lesz.
Érdemes az első osztályra váltanunk jegyet, ugyanis ezen a gépen tejesen elfekhetünk az ággyá is alakítható üléseken, de akkor se csüggedjünk, ha mi vagyunk a pilóták, ugyanis külön hálókabint hoztak létre az éppen fáradt legénység részére.