„Ha megoldható a rejtély, akkor megoldjuk, de nem akarom alábecsülni a feladat nehézségét. Ha egyáltalán nem találunk olyan tárgyat, amely a géphez tartozott, akkor majd csökkentjük a keresés intenzitását, de ettől a ponttól még nagyon messze vagyunk. Az ésszerűség határain belül minden tőlünk telhetőt megteszünk e rejtély megoldása érdekében” – mondta kérdésekre válaszolva sajtóértekezletén az ausztrál légierő perthi támaszpontján. Hozzátette, hogy a munkában a világ legjobb szakértői és a legfejlettebb technika vesz részt.
A kutatásban részt vevő ausztráliai, kínai, malajziai, amerikai, dél-koreai, új-zélandi és japán hajókon, repülőgépeken és a perthi irányítóközpontban jelenleg összesen 550 ember vesz részt a kutatásban, de ezt a létszámot 1100-ra növelik. Hétfőn tíz légi jármű és tíz hajó kezdte el a munkát. Ezenkívül még hétfőn kifut Perthből az Ocean Shield ausztrál hadihajó, fedélzetén egy amerikai feketedoboz-kereső berendezéssel és egy távirányítású, víz alatti kutatójárművel
Még mindig nem sikerült a három hete eltűnt malajziai gép nyomára bukkanni: a kutatásban részt vevő ausztráliai, kínai, malajziai, amerikai, dél-koreai és japán hajók, illetve repülőgépek minden eddigi erőfeszítése eredménytelennek bizonyult – közölte vasárnap az ausztrál hajózásbiztonsági hivatal (AMSA).
A tájékoztatás szerint az Indiai-óceán déli részén kilenc repülőgép és nyolc hajó eddig 250 ezer négyzetkilométernyi vízfelszínt kutatott át a kijelölt 319 ezer négyzetkilométeres térségből, de a vízből kihalászott tárgyak közül egyiknek sem volt semmi köze a Malaysia Airlines szerencsétlenül járt MH370-es járatához. Peter Leavy, a kutatás egyik koordinátora azt mondta, hogy amit találtak, halászalkalmatosság, illetve más, vízen sodródó tárgy volt.Túl nagy a terület
Egyelőre hasztalan próbálkoznak a kutatók azzal a nagy érzékenységű amerikai hidrolokátorral is, amely akár hat kilométeres távolságból is képes észlelni a fekete dobozok által leadott jeleket. Amerikai szakértők szerint a kutatási terület hatalmas, és egyszerűen nem világos számukra, hogy a kutatáskor mit kell előnyben részesíteniük.
A malajziai gép utáni kutatás péntektől új körzetben folyik, mintegy 1100 kilométerre attól a helyszíntől, ahol előzőleg műholdak vízen úszó, roncsdaraboknak vélt tárgyakat láttak. Az új helyszínt az magyarázza, hogy a radaradatok újabb elemzése szerint a gép gyorsabban repült, mint korábban feltételezték, ezért hamarabb elfogyhatott üzemanyaga, és az eddig véltnél korábban zuhanhatott le.
A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó gépnek 239 utassal a fedélzetén március 8-án veszett nyoma.