Eastern Cape Dél-Afrika Detroitja?

A kontinensen jól eladható portéka a dél-afrikai autógyártás központjában, Eastern Cape gyáraiban készült személygépkocsi. De nem minden ok nélkül tartanak a sztrájkoktól és a fizetőképes kereslet mérséklődésétől.

 

Eastern Cape jövőképe meghatározásában leginkább Detroit virágzó korszakának lehet szerepe. A dél-afrikai autóipar központi térségében – noha látják a detroitihoz hasonló hanyatlás veszélyét is – jelenleg a sokatmondó gazdasági adatok bűvöletében élnek. A CNN által nyilvánosságra hozott számok alapján az afrikai középosztály évi két és félmillió autót fog vásárolni egy 2020-ig tartó előrejelzés szerint. Ezt az adatot, illetve a pillanatnyi 1,7 millió kocsi eladását Brian Olson, a General Motors értékesítésért, szolgáltatásokért, marketingért felelős alelnöke közölte. Az autóipar teszi ki a dél-afrikai gazdasági teljesítmény mintegy 7%-át – ismertette David Powels, a VW Dél-Afrika ügyvezető igazgatója, aki saját vállalata adataival legalább ennyire elégedett lehet:  a VW termékei uralják az utakat, közel 23% a dél-afrikai autópiaci részesedésük. A német nagyvállalat dél-afrikai egységében 4 ezer embert foglalkoztatnak, de más autóipari világcégek is a helyi Detroitot választották, így valóban van értelme az amerikai város tündöklését és hanyatlását egyformán figyelniük. A CNN ezért is idéz David Powels ügyvezető igazgatótól, aki az Eastern Cape tartományban lévő cégekről – a Mercedesről, a GM-ről, a Fordról, a VW-ről – általában is beszélt, jelezve, hogy a helyi autóipar számára fenyegető volt a tavalyi hét sztrájk. A munkabeszüntetés 45 ezer jármű „elvesztését” jelentette, a bevételkiesés elérte az 1,8 milliárd dollárt.  A dél-afrikai fogyasztók zsebében pedig kevesebb a pénz, így az értékesített autók száma – augusztusban 55 722 volt – 1,4 százalékos csökkenést mutat az előző év azonos időszakához képest. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez