Az urbanizáció és a növekvő jólét is táplálja a fogyasztói boomot, a növekvő középosztály igényes minőségi márkákat és modern árut keres – summázta nem csupán a saját véleményét Wade Bales, a Wade Bales Bortársaság tulajdonosa. Dél-afrikai kollégái közül többen is megszólaltak egy minapi, a borászati szakma trendjeit elemző publikációban. Anthony Hamilton Russell, a nevét viselő gazdaság és pincészet tulajdonosa is üzleti tényként értékelte a virágzó afrikai középosztály „megjelenését” az italaik fogyasztói között. Érdekes párhuzam, hogy értékesített palackokra is át lehetne számolni az átlagos bruttó hazai termék növekedését, mely a kontinensen több mint 5% évente. Az előrejelzések szerint a világ 10 leggyorsabban növekvő gazdasága között hét afrikai lesz a következő öt évben, ennek a kellemes ténynek is lesz hozadéka a bortermelők körében. A dél-afrikai export igen nagy arányban a kontinensen teljesül, Kenyában például 4,3 millió litert görgettek le a helyi torkokon, Nigéria szintén komoly vásárló Dél-Afrikában, Angolára sem panaszkodnak a borászok. A palackozott boroknak jósol szép jövőt egy marketing szakember, míg egy ismert dél-afrikai pincészet tulajdonosa a jelentős beruházások megvalósulását és a szakma adófizető képességét méltatta. Meghódítható új piacokat is a kontinensen látnak a sok esetben önálló üzleti hálózatok kiépítését kezdeményező dél-afrikai termelők, akik bíznak az Ugandában és Ghánában erősödő és borozni sem rest középrétegben.