Miért nem beszélnek a koreaiak és japánok angolul? (Videó)

Az angol anyanyelvű tanároknak, akik Koreában és Japánban dolgoznak, megvan a véleményük az oktatási rendszerről. Korábban írtunk arról, hogy milyen nehéz helyzetben van az angol oktatás, hisz olykor még a tanárok sem tudnak jól angolul, és nem tudják használni a tankönyveket sem. A diákok így tartanak attól, hogy használják a nyelvet.

De talán a megoldás nem az oktatási rendszer felülvizsgálata, hanem egy sokkal egyszerűbb módszer, a diákok bevonása lehet. A japán kormány számtalanszor tett kísérletet az oktatás fellendítésére, de a legtöbb helyen nem jelent meg igény a magas szintű angol nyelvismeretre. Tokió bajban van, hiszen közeleg a 2020-as tokiói olimpia, amire fel akarják készíteni a japánokat. Talán azok, akik tanulnak, jobban meg tudják mondani mi az, ami segít, mi az ami inspirálja őket, hogy megtanuljanak egy számukra nagyon nehéz nyelvet.

Nézzük meg, mit mondanak minderről a fiatalok? Miért nem beszélnek angolul a koreaiak és a japánok?

A videóban a riporter elsőnek arról érdeklődik, ki mennyi ideig tanulta a nyelvet saját hazájában?

Amint a hallottakból kiderül, hiába tanultak sokat, az sosem elég ahhoz, hogy a hétköznapi életben használni tudják. Valaki azt is elmondta, hogy mikor ő valahol azt hallja, hogy valaki angolul beszél, ideges lesz. Ez nem épp egy jó jel.

kje-06

Hogyan tanultál angolul az iskolában? Szórakoztató volt?

A megkérdezettek legtöbbször azt mondták, hogy olyan volt, mint egyéb nehezen érthető, de kötelező tantárgy, akár a matematika, vagy a biológia, kémia. A tanulók inkább azért magolnak be dolgokat, hogy átmenjenek a vizsgán, gyakorlati haszna a dolognak igen kevés. Japánban elsősorban a lexikális tudás a mérvadó. Csak a következő vizsgáig fontos a tanult anyag. Azonban sokan vélekedtek úgy, hogy a dolog akkor érdekes, ha külföldi származású az angoltanár. Annak ellenére, hogy nem igazán értik őt, rengeteget játszanak, amitől sokkal élvezetesebb a tanulás. Ez azonban azt is jelenti, hogy a vicces külföldi inkább lesz érdekes, mint maga a cél: a nyelvtudás.

Tudnál a középiskolában megszerzett tudással angolul beszélgetni?

Valószínűleg nem. Voltak, akik elmondták, hogy a tanulás leginkább abból állt, hogy nyelvtani feladatlapokat töltöttek ki, vagy meg kellett tanulni a szavakat. Akik befejezik az iskolát, nem igazán tudnak kommunikálni. Nincs gyakorlatuk.

Miért gondolod, hogy a koreaiak rosszak az angolban?

Erre volt egy általános válasz, amit sokan mondtak el: félnek hibázni. Dél-Koreában az emberek gyakran szégyenlik magukat, ha valamilyen hibát követnek el. Az iskolában a tanár is elutasító lehet, ha helytelen választ adnak. Egy nő azt mondta, hogy általában magára volt mérges, hogy olyan sokáig tanult, s mégsem tud helyesen beszélni angolul.

Sokan arra panaszkodtak, hogy kevés lehetőségük van külföldiekkel beszélgetni, így aztán nem is tudják gyakorolni a nyelvet. Bár nem említették, de a japánok körében is ugyanúgy megvan a félelem a kommunikációt illetően, így aztán érthető is, hogy nem is merik használni a nyelvet.

Mit gondolsz, lehetne javítani Japánban az oktatási rendszeren?

Az iskolában van egy jelentős különbség. Általában sokkal többet kell könyvekből tanulni, mint a tanultakat gyakorolni. Egy ember megjegyezte, hogy sok nyelvtant megtanultak, de sosem használták végül azt. Szóval nem csak nem értik, ha valaki angolul beszél hozzájuk, de azt sem tudják hogyan reagáljanak. A tanároknak fel kéne készíteni a diákokat a valós helyzetekre- mondják.

A riporter végül azt kérdezte, kívánnak e még valamit mondani a témában?

Néhány ember azt mondta, hogy az angol nem egy merev dolog, tehát nem lehet úgy tanítani, mint a matematikát, ahol egy problémára egy megoldás van. Úgy vélik, hogy a tanároknak a gyakorlati szempontokra kell fektetni a hangsúlyt. Továbbá, valamilyen szórakoztatóbb módszert kéne választaniuk a tanároknak, főleg a kezdeti időszakban. Ez lenne egy nagy előrelépés.

Nos, bár azt gondolnánk, hogy modern korunkban, a fejlődő ázsiai gazdaságokban, Japánban és Koreában szinte minden területen elengedhetetlen az angol nyelvtudás, mint látjuk a helyzet nem rózsás. A legnagyobb kérdés persze az: kell-e nekik angolul tudni, vagy másnak kell megtanulni japánul/koreaiul, ha velük akar kapcsolatot építeni?

(Fotó:YouTube)

(Visited 34 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez