Rászállt a kínai állami tv a német autógyártóra?
Az állami csatorna ezúttal a szervizek által „normálisnak” tekintett olajszivárgásról készített riportot.
Főműsoridőben a kínai állami tv autós magazinja a Volkswagen modelleknél tapasztalt olajszivárgással foglalkozott. A riportban megszólaltatott tulajdonosok elmondták: jelezték a szervizben a szivárgást, de azt a választ kapták, hogy ez normális, nem kell vele törődni. Holott egy, ugyancsak megszólaltatott szakértő szerint a szivárgás tüzet is okozhat. A riporter azt mondta, hogy Pekingben, Sanghajban és még nyolc tartományban észleltek szivárgást a Magotan és a Tiguan modelleknél. Larissa Braun, a VW kínai részlegének szóvivője azonnal reagált. Elnézést kért mindazoktól, akiknek akaratukon kívül kellemetlenséget okoztak. De a szövegben nincs utalás arra, hogy a német autógyártó elismerné a hiba tömeges létezését. Három nappal korábban is kipécézte a Volkswagent a kínai állami tv, igaz akkor más nagy külföldi gyártók is kaptak jócskán kritikát. A március 15-i fogyasztóvédelmi műsorban azért kritizálták a német autógyártót, mert bizonyos alkatrészeket túl drágán árul és a szervizköltségek is magasabbak az indokoltnál. A VW akkor is bocsánatot kért. Kínában, az utóbbi időben rengeteg bírálat éri az országban ténykedő nagy multi cégeket és nem csak az autógyártókat. A Procter & Gamble amerikai, háztartási cikkeket forgalmazó vállalatot például milliós bírsággal sújtották egy „félrevezető reklám” miatt. Nyugati szakértők szerint a kínai állami tv műsorai és a hatóságok nem elsősorban fogyasztóvédelmi célokat követnek. Azért igyekeznek rossz színben feltüntetni a külföldi cégeket, hogy növeljék a hazai, kínai konkurens vállalatok piaci esélyeit. (Fotó:AFP)