Alig szerepel a kampányban a választók számára legfontosabb kérdés

A félidős választásokra készülő jelöltek mindenről beszélnek a televíziós kampányreklámokban, csak egy dologról nem. A gazdaságról.

Pedig a közvélemény-kutatási adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a választók számára a legfontosabb kérdés nem más, mint a gazdaság helyezte, ez azonban nem derülne ki, ha kizárólag a politikusok tévéreklámjait néznék. Azokban ugyanis egy szó sem esik a gazdaságról, pedig főleg a republikánusoknak adna elég témát, amivel ütni lehetne Barack Obama elnököt, és rajta keresztül a demokratákat.

A National Journal ezt a trendet elemző cikke szerint az elmúlt két hétben a kongresszusi helyekre pályázó jelöltek tévés kampányfilmjeiben szó volt az amerikai kormány leállásáról, az Iszlám Államról vagy családon belüli erőszakról. Sőt a már teljesen jelentéktelen politikusnak számító demokrata Howard Deanről. Csak egy dologról nem, a gazdaság helyzetéről.

Sem a demokrata, sem republikánus politikus sem említették meg, pedig két éve még az Obama-gazdaság kritikája volt a konzervatív politikusok fő témája, amivel választókat akartak a pártjukra állítani. Az utóbbira magyarázatot ad, hogy a gazdasági mutatók gyenge feléledést mutat, óvatos optimizmusra adva okot a közgazdászok körében, míg a demokraták azért nem merik megemlíteni a témát, mert Obama első hat éve azzal telt el az amerikai közvélemény szemében, hogy sikertelenül küzd a gazdaság helyreállításával.

A National Journal azonban felhívta a figyelmet arra, hogy az közvélemény-kutatási adatok szerint a választók nem bíznak sem a demokratákban, sem pedig a republikánusokban, ha arról van szó, jól tudják-e kezelni a gazdasági kérdéseket. És mivel egyik pártban sem bíznak, a politikusok inkább elkerülik a témát, és inkább az abortusszal, fogamzásgátlással és az Iszlám Állammal akarnak szavazatokat szerezni.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez