Alumínium dobozban árulja pinot noir vörösborát egy amerikai borászat. Kimondottan azokat a fogyasztókat célozza meg, akik nem sznobok.
Szokatlan csomagolással kísérletezik egy oregoni borászat. A Portlandtől 30 percre fekvő Tualatinban található cég, a Union Wine Co. a sörök és szénsavas üdítőitalok mintájára alumínium dobozban árusítja az egyik vörösborát.
– Egyértelműen azokra fókuszálunk, akik két lábban a földön állnak, mert szeretnénk lerombolni a bort körüllengő misztikumot. A hagyományos borfogyasztás természetesen jó és vonzó ceremónia a fogyasztók egy részének, de biztosak vagyunk abban, hogy van egy olyan új vásárlói réteg is, amely nem erre vágyik, és nyitott erre az újszerű megoldásra – mondta diplomatikusan Ryan Harms borász, a Union Wine Co. tulajdonosa.
Egy doboz pinot noir 6 dollárba kerül, egy négyes kiszerelésű adagot pedig 24 dollárért lehet megvenni. A dobozos bort az USA nyolc helyen, köztük New York-New Jersey-ben, valamint a cég a webáruházában.
A szakértők szerint a borpiacon a szőlő minősége és zamata az elsődleges szempont, ugyanakkor a piac olyan nagy, hogy egy újszerű csomagolás valóban felkeltheti a vásárlók érdeklődését, ráadásul az alumínium dobozokat sokkal könnyebb szállítani, mint a borosüvegeket.
Az USA-ban jelenleg 7760 borászat kínálja a termékeit.