A vállalkozásnak legutóbb saját fejlődéséhez – egy beruházáshoz – volt szüksége hitelre, a bankok helyett a franciaországi BlueBees crowdfunding befektetői szerveződésre esett a választása. Georges Badjangs így olyan finanszírozási formával lépett kapcsolatba, amelyben a vállalkozók az internet platformok révén kérik a nagyközönséget, hogy fektessenek be a vállalkozásaikba. Az online felhasználók eldönthetik, hogy akarnak-e pénzt tenni – és mennyit – a rendszerbe. Ezek a platformok – Európában, Amerikában több is van már – leginkább művészeti vagy társadalmi projekteket segítenek. A BlueBees azonban az utóbbi időben már a fejlődő országok vállalkozásaira is koncentrál. A Georges Badjangs nevéhez köthető mézes vállalkozás 20 ezer eurós kölcsönt vett fel, amit hat hónap elteltével visszafizetett és 10 százalék kamatot is átutalt. A BlueBees továbbra is kapcsolatban áll a kameruni mézes vállalkozás vezetőjével, aki most már hitelképes a hagyományos bankok körében is. De úgy döntött, egy második kölcsönt, 15 000 eurót ugyancsak a “BlueBees” révén vesz fel és fektet be egy új üzleti tevékenységbe, mely méhviaszt termel, hoz forgalomba. Az internetre alapozott crowdfunding oldalak közül Európán kívül Afrikában működik a legtöbb.
Bankmentes finanszírozás hódít Afrikában
Sikerrel vehette igénybe a bankoktól független közösségi finanszírozást, a crowdfunding befektetési formát a kameruni vállalkozó, Georges Badjangs. A sokáig egyszemélyes mézértékesítő kicsiny cég most már 200 méhészet termékeit forgalmazza. De mi az a crowdfunding, és hogy kerül Afrikába?
(Visited 1 times, 1 visits today)