Justin Kalumba közlekedési miniszter elmondta: a baleset azért történt, mert nem a vonat vezetője, hanem a hetven éves gépész irányította a mozdonyt a katangai pályaszakaszon. Túllépte a megengedett sebességet, ezért siklott ki és borult szakadékba a teherszerelvény. Amelyen több száz illegális utas is volt, ezért haltak meg 136-an és sebesültek meg vagy 200-an. A miniszter a baleset ezen rendkívül fontos aspektusára nem tért ki, csakis a gépész hibájáról beszélt. Közölte, hogy hamarosan kamerákat szerelnek fel a vezetői fülkékbe, megerősítik a vasúti rendőrséget és 50 mozdonyvezetőt képeznek ki. A három héttel ezelőtti katasztrófa óta is naponta voltak kisebb balesetek a Kongói DK-ban. A múlt héten például órákig vesztegelt egy szerelvény, 10 kilométerre a legközelebbi pályaudvartól, mire a lerobbant mozdonyt le tudták cserélni. Nyilvánvaló tehát, hogy az emberi hibán túl, a kongói állami vasúti társaság egész működtetésével is súlyos gondok vannak.
A gépész vezette a szakadékba borult szerelvényt
A Kongói DK kormányának vizsgálata szerint a három héttel ezelőtti katasztrófa azért következett be, mert nem a vezető irányította a mozdonyt.
(Visited 1 times, 1 visits today)