A Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt.a 2010-es üzleti tervének megfelelően folytatja a terjeszkedést a nemzetközi piacon – jelentette be hétfőn a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján közleményben.
Nyolc országban | A Kulcs-Soft június 10-én elsőként a spanyol piacra lépett be, azóta pedig már már Szlovákia, Románia, Csehország, Oroszország, Anglia, az Egyesült Arab Emirátusok és a Dél-Afrikai Köztársaság területén is értékesítik a szoftvereiket az adott ország nyelvén, lokalizált formában. A szoftvereket minden országban a helyi törvényeknek megfelelően lokalizálták, amihez a Kulcs-Soft minden esetben helyi szakemberek segítségét vette igénybe.
A közlemény szerint a kezdeti eredmények nagyon kecsegtetők, a lokalizált verziók hatására a külföldi piacokból származó bevétel júliusban 200 százalékkal nőtt az előző hónapok bevételéhez képest.
A Kulcs-Softot 1989 decemberében betéti társaságként, 50 ezer forintból alapította Kulcsár Tibor. A cég az elmúlt 20 év alatt a hazai ügyviteli piac egyik vezető szereplőjévé vált, szoftvereit több mint 25 ezer hazai vállalkozás használja. A cég 2009. október 30-án lépett a Budapesti Értéktőzsdére.
Százszor nagyobb piac | Kulcsár Tibor, a Kulcs-Soft elnök-vezérigazgatója a Bitport kérdésére elmondta: a külföldi terjeszkedést már 3 éve elkezdték, ekkor jelent meg egy általános angol nyelvű verzió a könyvelő, számlázási és raktárkezelő szoftverekből. A növekedés mégis idén lódulhat meg, miután januárban egy 7 fős csapattal elkezdték a szoftverek fordítását és lokalizálását, és júniusban megjelentek a spanyol piacon.
Az egyes piacokon területi képviselők segítik a szoftverek terjesztését, ahol a különböző igényeknek megfelelően más-más árakon jelennek meg az alkalmazásokkal. A lokalizálás és a jogszabálykövetés nem jelent nagy többletköltséget, ugyanis csak Magyarországon változnak néhány hónaponként a vállalkozások könyvelését érintő jogszabályok, más országokban ezek a regulák sokkal állandóbbak.
A legnépszerűbb ügyviteli feladatokra szánt szoftverekkel a kezdő vállalkozásokat, illetve a jelenlegi kínálatot drágának találó vállalkozásokat akarják megcélozni – hangsúlyozta Kulcsár Tibor. A Kulcs-Soft árbevétele a tervek szerint a tavaly 800 millió után idén elérheti a nettó 1 milliárd forintot, és mintegy 500 program külföldi értékesítését tervezik. Az elnök-vezérigazgató szerint ez nem lehetetlen, hiszen a nyolc nyelven elérhető verziókkal immár a magyarországinál mintegy 100-szor nagyobb piacot szolgálhatnak ki.
Forrás: bitport.hu