Egyre többen vesznek olyan ingatlant, amit csak virtuálisan láttak
Sokan nem tudnak most utazni, de a technológia a távoli lakásvásárlásra is megoldást nyújt.
A koronavírus az ingatlanvásárlásokra is hatott, az utazási korlátozások miatt egyre bonyolultabb személyesen megtekinteni a házakat, lakásokat – főleg külföldi vásárlás esetén. De mégis nyélbe üthető az üzlet, hiszen egyre több kereskedő ajánl virtuális ingatlantúrákat, melyek során egy spéci szemüveggel és headsettel járhatják be a leendő vásárlók a vágyott ingatlant, és ha tetszik nekik, meg is vehetik álmaik otthonát. Az ingatlanosok honlapjaikon már kész interaktív ingatlantérképeket tesznek elérhetővé, melyeken akár szemüveg nélkül is körülnézhetnek a reménybeli vevők. A kijelölt területet ugyanis a Google Maps-hez hasonlóan az egérrel kattintva körbeforgathatják, annak minden szegletét alaposan megvizsgálhatják – mintha csak ott lennének.
Ez a technológia már évek óta rendelkezésre áll, az igazi népszerűséget viszont a kijárási tilalom során szerezte meg magának, amikor lehetetlen volt személyesen körbejárni az ingatlanokat. A Zoopla brit ingatlanportálon már elérhető a virtuális ingatlanséta opció, melynek népszerűsége a háromszorosára nőtt az említett időszakban. A virtuális valóság segítségével sokkal több részletet láthatnak a potenciális vevők, mintha csak fotókat böngésznének, az ügynökök időt spórolnak, és nem utolsósorban mindenkinek biztonságosabb, ha otthonról végzi a vásárlást, akárcsak egy online rendelésnél.
Sőt a jövőben arra is lesz lehetőség, hogy az ingatlantulajdonosok, akik eladásra kínálják házaikat, lakásaikat, saját maguk mérhessék fel azok értékét, szintén a mesterséges intelligenciával. Már dolgoznak a mérnökök egy olyan technológián, amely egy mobiltelefonnal be tudja szkennelni az ingatlant, és az algoritmussal megállapítja az értékét is. Egy másik új opció pedig az üres ingatlan virtuális berendezését oldja meg, így már a bútorvásárláshoz is kész tervet kaphatnak.
Fotó: Matterport