A boldogság iskolája: Indiában tananyag a lelki fejlesztés
“A gyerekeket arra neveljük, hogy legyenek mérnökök vagy orvosok, de miért nincs külön tantárgy arra, amely boldog embereket képez?” – kérdezték Delhiben a közoktatás felelős vezetői. Majd megszületett a döntés: 45 perces boldogságórákat tartanak az iskolákban.
Az indiai boldogságórákon minden napnak van saját specialitása. Pénteken például a hálaadás a téma. Ilyenkor a diákok hálát adnak a szüleiknek, mert nevelik őket. Hálásak az iskolának, amely foglalkozik velük. De hálásak a fáknak is, hogy gyümölcsöt hoznak. Miközben ezt előadják a diákok, behunyják a szemüket. Légzésüket a jóga módszereivel lassítják. Így olyan, mintha álmukban beszélnének.
Szombaton még személyesebb a boldogságóra, mert mindenki arról az egyedi élményről beszélhet, mely neki a legnagyobb örömet okozza. A társaság fontosságára is ilyenkor hívják fel a figyelmet. Ez Indiában különösen fontos, hiszen az 1,3 milliárdos országban számtalan nyelven beszélnek és sokféle vallást követnek. Az egymás iránti megértést tanulják ilyenkor a boldogságórákon a diákok Delhiben.
Ez még csak kísérleti program a közoktatásban, de hogyha beválik, akkor elterjesztik az egész hatalmas országban is. India kormányában van jógaügyekkel megbízott miniszter is. Maga a miniszterelnök is jó példával jár a nép előtt. Narendra Modi maga is végez jógagyakorlatokat naponta, és ezt ajánlja munkatársainak is.
India rohamtempóban zárkózik fel a világhoz, de eközben hihetetlen mennyiségű társadalmi feszültség halmozódik fel. Ezt kívánja oldani a boldogságórák rendszere a közoktatásban Indiában, ahol nemrég indult az új tanév. Egy év után megvizsgálják az eredményeket: milyen hatással voltak a kisdiákokra a boldogságórák? Ha az eredmények kedvezőek, akkor a közoktatás minden szintjén tarthatnak hasonló órákat, amely az iskola reményei szerint sok társadalmi kapcsolattal rendelkező boldog fiatalt bocsát majd ki, hogy azután aktív szerepet játszhassanak India fellendülésében.