Olajozottan működik a nyugat-afrikai szállodapiac

Különösen Nigéria és Ghána keltette fel a szállodaipar – benne a Marriott és a kezében lévő Protea – érdeklődését. A gyorsan bővülő nemzetközi és belföldi üzleti, illetve turisztikai kereslet új egységek építésére sarkallja a szakmát.

 

Van létjogosultsága a szállodák építésének – állapította meg a több afrikai ország gazdasági környezetének fejlődését elemző Marriott International. A Bloomberget idéző BusinessReport az ismert márkák – a Ritz, a Carlton – tulajdonosának bővítési terveit vázolta fel. A Protea Hospitality Holdings – Marriott érdekeltségnek számít január óta – Lagosban épített fel öt és háromcsillagos szállodákat a legutóbbi időkben, de a minőségi szállodai szobák számát tovább fogja növelni, tekintettel az üzleti élet bővülő igényeire. A Marriott eltökélt szándéka is ez, a növekvő középosztályra és a gyarapodó turizmusra tekintettel Nyugat-Afrikában sürgősen bővítenie kell a jelenlétét. Nigériában például a belföldi idegenforgalom is jelentős növekedést produkál, egy évtizeden belül megháromszorozódik. A Marriotthoz tartozó Protea jelenleg tíz szállodát működtet Nigériában, további hét afrikai országban pedig 115-öt – ismertette a jelent Danny Bryer értékesítési és marketing igazgató. A közeljövő Ghánában és Ruandában nyitnak meg új egységeket. Az előbbi ország nyugati régiójában, tekintettel az olajra, az üzleti utazások bővülése külön is indokolja a 130 szobás szálloda gyors megnyitását. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez