5 milliárdból indul kampány a turisták idecsábítására
5 milliárdot fog költeni külföldi turisztikai kampányra a Magyar Turisztikai Ügynökség – tudtuk meg Bánhegyi Zsófiától, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingért és kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettesétől, aki a nyári PR Akadémián tartott előadást Kecskeméten. Az eseményen Gila Dóra járt.
Magyarország fő turisztikai konkurensei Ausztria és Csehország, de a mi adataink is rendkívül kedvezőek. Jelenleg az az elsődleges cél, hogy az ország “first choice after choice” legyen, azaz a külföldről érkező turisták esetleg egy körúton vagy egy távolabbi cél eléréséhez Magyarországon haladjanak át, szálljanak meg itt pár napot.
Nagy probléma, hogy jelenleg nincs teljesen megbízható információ arról, hogy hány turista jön évről évre Magyarországra. A mobilok cellainformációi alapján pontos adatokat kapunk majd a beérkező turisták számáról. Új nemzetközi szlogen, logó és arculat készül – árulta el Bánhegyi Zsófia. Mint ahogy azt is, hogy a CNN-en tematikus hét lesz Magyarországról a Vizes Világbajnokság kapcsán.
A költségvetésről a vezérigazgató-helyettes a többi között azt is elmondta, hogy 50 százalékra emelik a digitális felületekre szánt összeget, ezen kívül gyors reagálással, új kampányokkal segítik a turizmust.
A rendezvényen előadást tartott Paul Holmes neves PR szakértő és Dr. Kiss Róbert Richard is, aki szerint már a turisztikai oldalakon is megjelentek a hivatásos trollok, akik a megbízó érdekeinek megfelelően alakítják a foglalási oldalak kommenteit, értékeléseit.