Az árérzékeny turistának nem kell a Nyali

Kenya kezdi érezni az idegenforgalmat visszafogó drágulás hatásait, a tengerparton kevesebben nyaralnak, a nemzeti parkba kevesebben váltanak jegyet: a turistákat elcsábítja az olcsóbb szomszéd.

 Bizonyára új fogalom kerül az idegenforgalom afrikai szótárába: a turizmus háború.  Voltaképpen meg is kezdődött a csetepaté Kenya, illetve környezete között. Kiderült, hogy Mombasa tengerparti szállodái, strandjai egyre több vendéget veszítenek. A Nyali International Beach Hotel – a 170 szobás tengerparti luxus létesítmény – ezekben a napokban alig fogad szállodavendéget, de hasonlóan szenvednek a térség más idegenforgalmi egységei is: harmadannyi a külföldi vendég, mint a korábbi években. Kenya számára a turizmus szinte létfontosságú, 2011-ben a GDP 14 százaléka származott ebből a szektorból, 700 ezer embernek adnak munkahelyet az idegenforgalmi létesítmények. A Vintage Afrika utazásszervezője, Tomas Garcia Hertz szerint az emberek még mindig érzékelik a gazdasági válság hatásait, azaz nehezebben utaznak, ráadásul Kenyában az általános költségek tovább – és a környező országokénál jobban – emelkedtek. Magasabb lett a forgalmi adó, drágultak a nemzeti parkokba való belépési díjak, jobban, minta tanzániai Seringeti esetében. A Seringeti napi 60 dollárt kér el a turistától, a kenyai Masai Mara 80 dollárt.  Zanzibár ugyancsak kedvezőbb árakon nyújtja a nyaralást. Az idegenforgalmat tehát nem csupán a part mentén veszélyt jelentő szomáliai fegyveresek, a Westgate bevásárlóközpont elleni támadás máig tartó hatása morzsolja fel, hanem az árérzékeny turistákat mind nagyobb számban ellopó szomszédok is.  

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez