Már cégek is beszállnak a melegek támogatásába Japánban
Ahogy Japánban egyre jobban elismerik a leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű embereket, egyre több cég és vállalkozás áll melléjük.
Azok a vállalatok, melyek a népszerűsítés és elfogadás mellé állnak, általában rendezvényeket, összejöveteleket szponzorálnak, melyek célja, hogy felhívják a figyelmet az LMBT emberekre és mindennapi problémáikra – írja a Japan Times.
A Japan Airlines Co. (JAL) és a Japan Transocean Air Co. (JTA) okinawai székhelyű légitársaságok például a “Pink Dot Okinawa” rendezvény támogatói között voltak. Az eseményen nemcsak koncertet tartottak, de azonos neműeknek házassági ceremóniát is. A résztvevők rózsaszínbe öltöztek, hogy ezzel is támogassák az LMBT jogokat. A szervezők szerint a fenti két légitársaság volt az első Japánban, melyek privát LMBT-rendezvényt támogattak.
„A támogatás a légitársaságtól nagyon fontos amiatt is,hogy ezzel az LMBT emberek megítélése kedvező módon változik” – mondta Sunagawa Hideki, az esemény egyik szervezője.
A JTA tisztviselője szerint „a légitársaságszeretne hozzájárulni ahh oz, hogy az LMBT emberek is könnyen meglátogassák Okinawa szigetét”.
Az ötödik Tokyo Rainbow Pride májusban zajlott a főváros Sibuja kerületében, ezt a többi között a Lush Retail Ltd. brit kozmetikai kereskedőcég, az amerikai filmforgalmazó Netflix Inc. és a japán üdítőital-gyártó, a Cheerio Corp. is támogatta.
A Lifenet Insurance Co., mely az idei rendezvényen csatlakozott a támogatókhoz, tavaly azonos nemű pároknak hozott létre életbiztosítást, aminek nagyon jó fogadtatása volt.
Az önkormányzatok is beszálltak a támogatásba. Tavaly áprilisban Sibuja kerület lett az első hely Japánban, ahol elismerik az azonos nemű párokat. A kezdeményezést később több település és kerület követte. Ettől az évtől kezdve a JAL lehetővé teszi az azonos nemű pároknak, hogy megosszák törzsutas kedvezményeiket.