A pilótáik által csak „fehér hattyúnként” emlegetett sugárhajtású bombázók október 28-án szálltak fel a Volga menti Saratov tartományból, majd két F-16-os kíséretében Norvégia északi partjai felett átrepülve az Egyesült Királyságot és Izlandot érintve szelték át az Atlanti-óceánt.
A transzatlanti repülést Il-78 tankergépek tették lehetővé, melyek a levegőben töltötték után a szuperszonikus bombázókat. Az óceán átrepülése után a Tu-160-asok a venezuelai Maiquetía légibázisán szálltak le. Venezuelából a gépek Nicaraguán keresztül tértek haza, ahol Managua nemzetközi repülőterén tettek rövid látogatást.
Az 55 méteres szárnyfesztávolságú Tu-160-as stratégiai bombázó – NATO kód szerint Blackjack – kategóriájának egyik legnagyobb képviselője. A szűzfelszállását 1981-ben végrehajtó repülőgép maximális terhelése mintegy negyven tonnányi X-15 hiperszónikus cirkálórakéta, amelyeket az acélhattyú akár 2000 kilométer per órás sebességgel is képes szállítani.
Az orosz védelmi minisztérium megerősítette, hogy a repülésre a nemzetközi normák legszigorúbb betartása mellett került sor. Az interkontinentális bevetésre öt évvel az után került sor, hogy Vladimir Putin orosz államfő bejelentte, hogy az orosz légierő újra megkezdi őrjáratait a NATO és az USA által monitorozott nemzetközi légterekben.